Eerste weekje Botswana - Reisverslag uit Mochudi, Botswana van Mirjam Post - WaarBenJij.nu Eerste weekje Botswana - Reisverslag uit Mochudi, Botswana van Mirjam Post - WaarBenJij.nu

Eerste weekje Botswana

Door: Mij

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

14 Februari 2014 | Botswana, Mochudi

Zo, ik ben nu al bijna een week in Botswana! Vorige week zaterdag kwam ik aan op een klein, verlaten vliegveldje in Gaborone. Daar werd ik opgehaald door drie andere vrijwilligers. Met hen woon ik ook in het staffhouse in Mochudi, twee Duitse jongens, een Duits meisje, een Canadees meisje en aan het einde van de maand komt ook de Amerikaanse terug die hier al een paar jaar woont.

Het is hier nu nazomer en ik loop heerlijk in mijn zomerkleding elke dag;). Het is rond de 30 graden. Het is dus een groot verschil qua temperatuur met Nederland, maar ook met de rest. Mochudi is een heel uitgestrekt dorpje, met weinig verharde wegen. In downtown Mochudi is een Spar en een paar andere kleine winkeltjes. Ik ga daar lopend of met de taxi heen. Elke rit kost 4 Pula, dat is ongeveer 40 eurocent. Maar dat wist ik niet de eerste keer, dus ik heb een taxichauffeur heel blij gemaakt...
Verder gaat alles hier heel relaxed. Het tempo ligt niet heel hoog.

Deze week was vooral even wennen en oriënteren. Ik heb elke dag meegelopen met de Kidsclub. Dit is elke middag na schooltijd een uurtje voor basisschoolkinderen. We doen spellen met ze, er wordt een bijbelverhaal aan ze verteld en we zingen. Naomi, een Botswanese medewerker van YFCBotswana, leidt dit al een aantal jaar. De Kidsclub is elke dag op een andere locatie in Mochudi met andere kinderen.

Donderdagochtend ben ik meegegaan naar het daycarecentre. Dit is een soort peuterschooltje. Er gaan 17 kinderen van 2 tot 6 jaar naar toe. Er werken 2 lokale juffen. Het is soms moeilijk om met die kinderen te praten, ze kunnen een beetje Engels, maar je weet niet of ze je verstaan, en daar maken ze gebruik van.

Oftewel het was een weekje wennen. Ik ben benieuwd naar volgende week!


  • 14 Februari 2014 - 13:07

    Merel:

    Hey Mirjam!

    Leuk om je eerste echte reisverslag te lezen!
    Het klinkt wel allemaal erg leuk al (: Leuk dat er ook een aantal andere internationale vrijwilligers zijn.
    En alles qua geld krijg je vrij snel door hoor, dat komt helemaal goed. Op een gegeven moment ga je ook in die termen denken dus dan vind je dingen opeens duur wat dan voor Nederlandse begrippen alsnog spotgoedkoop is!
    Wel leuk dat uurtje voor die kids en dat daycarecentre,, lijkt me erg gezellig (: Wees gewoon jezelf, lekker lachen zoals je altijd doet en dan vinden die kids je vast geweldig! Of je nu met ze kan praten of niet (;
    Enjoooyyy (:
    Liefs!

  • 15 Februari 2014 - 00:00

    Tamara:

    Hello Botswana lady!

    Leuk om te lezen! Gaat helemaal goed komen. Na deze relaxe ervaring zal eennmaal thuis het op tijd komen wel helemaal wel niet meer lukken! Hihi! Nee flauw, echt leuk om te lezen.

    Genietze en wenze nog even!

  • 15 Februari 2014 - 10:18

    Judith:

    Hee Mir, leuk dat je bent begonnen aan een blog! Het zal inderdaad even wennen zijn daar.. Ik ben benieuwd wat je nog meer gaat meemaken allemaal! Succes en veel plezier! xxx

  • 26 Februari 2014 - 23:50

    Maarten Braat:

    Hoi Mirjam, leuk van je te horen. Heb je die taxi chauffeur zo'n grote fooi gegeven dat hij dat blanke blonde meisje noooooit meer gaat vergeten

  • 01 Maart 2014 - 19:52

    Tante Joke 's-Gr.:

    Ha Mirjam, Net je eerste foto gezien op FB en meteen gezocht en gevonden!! Superleuk om je belevingen te lezen. We blijven je volgen hoor! Veel plezier daar en maak er een onvergetelijke ervaring van! gr.

  • 01 Maart 2014 - 20:10

    Marieke:

    Hoi Mirjam, Wat leuk om te lezen hoe het met je gaat!! Heel veelplezier. XXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Aantal maandjes naar Botswana.

Actief sinds 21 Jan. 2014
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 3646

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 07 Juni 2014

Botswana

Landen bezocht: